onsdag 5. november 2008

Dagbok - Isaac Newton


Kjære dagbok !!


Jeg Isaac Newton er så glad for at mor lot meg begynne på skolen igjen, fordi Jeg har de siste 18 månedene jobbet hjemme på grunn av den forferdelige byllepestepidemi, men i løpet av denne tiden har jeg klart å gjøre store oppdagelser. Jeg har for eksempel fått gjort flere mattematiske analyser, samt læren om lys, som jeg tror jeg skal kalle optikk. Jeg har også oppdaget tyngdeloven som er tiltrekningskraft som virker mellom alle partiklene med massen i universet.




Jeg vil gifte meg med Katherine, men siden Anne og min familie forsatt tror vi er gift kan vi ikke.

Anne og jeg liker ikke å skjule det at vi ikke er gift, men hadde det ikke vært for at jeg måtte betale faren hennes tilbake fordi han hadde meg som lærling, mens jeg gikk på skolen i Grantham hadde vi ikke trengt det.


Både Anne og Katherine mener jeg bør publisere de mattematiske analysene jeg har foretatt meg de siste årene, men jeg vet ikke jeg. Rykte sier at det er en annen mattematike som heter Leibniz som driver publiserer sin analyser, og jeg vil ikke at han skal ha alt æren for den mattematisk utvikligen fordi jeg vet at jeg har funnet ut masse bra jeg å. Så det kan godt hende at jeg publiserer noe og ser hvordan det går.


I morgen er jeg spent på hvordan mine mattematiske analyser vil bli mottat av folket. Og om jeg kanskje er en dag nærmere å gifte meg med den jeg egentlig elsker, nemlig Kathreine.


2 kommentarer:

norskblogg sa...

Intersange oppdageleser du har gjort, en kan definitiv beskrive deg som en effektiv person.

Derimot urovekkende å se at du lever på løgner, med tanke på din situasjon med Anne, Kathrine og familien din. Jeg håper for alles del at dere snart finner en løsning på problemet.

Jeg har god tro på at dine matematiske analyser blir godt motatt av folket.

Johan Sebastian Welhaven

Christel sa...

Kjære Isaac Newton

Dine analyser om lys og optikk virker for meg meget spennende og interessante. Det med tyndeloven og tiltrekningskraft er helt nytt for meg, og virker litt rart. Men jeg har troen på deg, for det virker som grundige og gode analyser du gjør.

Kjærlighetslivet ditt virker inviklet, du bør nok få betalt tilbake den gjelden din nokså fort. Det viktigste er at du får giftet deg med jenta du elsker.

Jeg synes du bør prøve å publisere noen av oppdagelsene dine og se hva som skjer. Lykke til!

Leonardo da Vinchi